Dag 3: relax

13 mei 2019 - Güzeloba Mahallesi, Turkije

Dag 3: Relax

Vandaag een relax dag. Kunnen we zelf even bijkomen en Cindy alle indrukken weer even verwerken.

Bij het openen van de gordijnen (is zeer donker in de slaapkamer) scheen de zon al volop terwijl het pas 8:30 uur was. Aan de rechterkant werden de sneeuwtoppen van de bergen ook zichtbaar.

Het douche gaat nu iets beter. Ik trek Cindy haar waterschoenen aan om uitglijden te voorkomen. Om haar haren en lichaam te wassen probeer ik haar zover te krijgen dat ze dan naar me toe komt lopen. Uitspoelen is nog wel lastig maar wie weet vind ik daar ook nog een oplossing voor. Want de kamers naast elkaar met verbindingsdeur is toch wel heel fijn.

Even naar het Shopping centrum gelopen om een krokodil en bal te kopen. Nou als je ooit eens naar Turkije gaat koop een opblaas bed of beest dan in Nederland. De prijzen beginnen hier bij 15 euro tm 56 euro. Dit zijn dan zelfs water bedjes die je bij de Action kan kopen. Na lang onderhandelen was het gelukt om een krokodil te kopen van 36 voor 18 euro incl opblazen.

Remco en Brian waren intussen ook klaar voor het ontbijt. Heerlijk allerlei lekkernijen gegeten.

sMiddags naar het zwembad gegaan want het was stralend weer. Met heel veel moeite 6 bedjes kunnen vinden. Helaas zonder parasollen maar bij hier en daar vragen van andere hotelgasten of ze deze konden missen twee gekregen.

Cindy had ik haar wetsuit aangedaan. Thuis paste deze nog maar nu werd het wel even wringen en het zwemvest ging echt niet aan. Deze even van Boyd gepakt. Water was nog wel koud maar daar leek ze geen last van te hebben. Lekker samen even door het water gelopen. Cindy zat als een aapje aan me vast. Was al weer een poos geleden dat ze dat gedaan had. Langzaam heb ik haar van me los kunnen weken. Paar keer me los kunnen wrikken zodat ze alleen in het water lag. Dit vond ze echt niet leuk maar ik weet dat dit de enigste manier is om haar weer watervrij te krijgen. Na drie keer los zwemmen heerlijk op het ligbed gaan zitten. Lekker wat eten en drinken.

De tweede ronde zwemmen geen zwemvest aan gedaan. Boyd zat op zijn krokodil en Cindy hing er achter. Grootste lol. Kan ze vast oefenen hoe te zwemmen met dolfijn. Hoop alleen dat de dolfijn iets liever vast gaat houden.

Weer geoefend met zelf zwemmen en aan het einde had ik haar zover dat ze nog maar 1 vinger nodig had om vertrouwen te hebben. Zo mooi om haar hierin, zo snel, te zien groeien.

Einde van de middag naar het strand gelopen. Lekker een cocktail gedronken. Sex on the Beach, Non-alcohol.

249EA4CC-1D1E-4178-A345-810D358AED27

Het zeewater heb ik even gevoeld en was niet koud dus gaan we binnenkort lekker snorkelen.

Voor het diner hebben we voor elke avond een vaste tafel kunnen reserveren. Is altijd erg druk en zeer vervelend voor Cindy als we in het midden van de zaal zitten.

Na het eten naar de kinder disco waar we heerlijk hebben gedanst. Vervolgens was er een hip hop groep en als afterparty live muziek. Bijzonder om dit allemaal buiten te kunnen doen. (Zie video)

Op tijd naar bed, 23:00 uur, want we gaan de volgende dag weer op excursie.

Voor ons zijn de excursies een mooie manier om wat van Turkije te zien en voor Cindy een goede manier om te leren omgaan met verschillende omgevingen, stukken te lopen (moet dan wel want is geen andere optie) en we allemaal kunnen zien hoe ze ergens op reageer en hoe daarop te handelen. Dus vooral veel interactie die uitgelokt word doordat we allemaal vreemd zijn in de omgeving waar we ons op dat moment bevinden. In Nederland heb je dit een stuk minder omdat alles haast op rolstoelen ingericht zijn en hier totaal niet.

1. Patricia:
    13 mei 2019
    Gaat best goed allemaal, mooi om te lezen.