Dag 2: excursie Antalya

12 mei 2019 - Güzeloba Mahallesi, Turkije

De nacht was voor Cindy weer niet waarvoor de nacht bedoeld was. Op een gegeven moment werd ik wakker van haar gelach en deed mijn ogen open. Ze was dus het bed uitgegaan om de gordijnen te openen, weer op bed gekropen en had toen de grootste lol. Verderop knipperde erg veel lampjes van een ander hotel. Rond half zes ging ze liggen en sliep toen snel. Alleen ging om 7 uur weer de wekker.

FC546DDF-8A6B-4CF1-A5E7-F27735467F6061199285-609F-4CC6-88E4-446D8BC90285

Gisterenavond hadden we bij een lokale touroperator een excursie geboekt. Zag er op de film erg leuk uit en de prijs was ook goed.

We zijn maar samen onder de douche gekropen omdat nu nogmaals wassen met een nat washandje geen optie was. Om uitglijden te voorkomen maar schoenen aangetrokken. 15-05 kunnen we verhuizen naar een invalide kamer. Tot die tijd is het dan even behelpen. Ontbijten ging nu wel goed en om 9:00 uur werden we opgepikt met de bus.

Allereerst bezochten we de Duden watervallen. Deze was te bewonderen in een klein park. Alleen was het niet voorzien op rolstoelen. Cindy heeft in etappes naar beneden en later weer ophoog gelopen. Dit ging goed tot de laatste drie treden. Deze waren er net drie te veel. Ze werd boos en sloeg met het speelgoed tegen haar hoofd. Snel vastgehouden en in de buggy gezet. Toen was het al snel weer over. Gelukkig de rest van de trip geen trappen meer alleen bus in en bus uit maar we waren zo op elkaar ingespeeld dat dat vlekkeloos verliep. Ieder had namelijk zijn eigen taak.

5F6F9C60-2E32-40E8-BD07-87CC1FAAAD567D7D9EE7-E518-4A61-8E52-3705A89EC07842224262-5677-433D-ACF5-38060BC16482

Na de watervallen bezochten we een berg. Tunektepe. Door middel van een kabelbaan bereikte we de top. De cabine had een sterke vibratie die ze wel erg spannend vond maar soms ook erg om moest lachen. Boven was het uitzicht erg mooi en was het ook mogelijk om via een plateau rondom van het uitzicht te genieten. Alleen om daar te komen was er een rolstoel helling aangelegd met gladde stenen dus de terugweg maar Brian en Remco voorop laten lopen om de buggy op te vangen als we gingen glijden.

B82F8E8E-40C2-48EC-91CF-2FAE2598D981BE491008-5FDA-402C-BC1B-D0B27F8A0DCE

In de bus vervolgde we onze reis naar Antalya. Deze stad ligt hoog op een rots wat je goed kan waarnemen vanaf de zee. Met de boot langs de kust gevaren en wederom een “gewone” waterval bezocht. (Zeker niet minder mooi). Na de boottocht heerlijk  geluncht en even geshopt. Dat shoppen is leuk maar het personeel zo opdringerig dat je gewoon bitch moet reageren of totaal moet negeren. Ook was het mogelijk om kameel of koets te berijden. Maar ook al ziet het er leuk uit, uit principe niet gedaan. Hartverscheurend was ook een oude dame met, naar ons idee, gedrogeerd kind van ong 3-4 jaar. Hier liep ze mee te bedelen om geld. Zo moeilijk om dit ook te negeren. Bizar was helemaal dat jonge mannen met een stapel pinpassen aan het pinnen waren zonder dat er geld uit kwam. Zelf ook getuigen geweest dat tijdens het pinnen ook ongewenst bezoek langs kwam. Maar we hadden het gelukkig snel door en letten nu helemaal goed op en pinnen op vertrouwde plekken en nooit te veel geld mee. Foto’s van paspoort ed.

A41B5210-C0A6-441B-8C0E-DEA3DDDC581F

Op de terugweg de “gewone” waterval van bovenaf kunnen bekijken en toen naar het hotel.

4EA2E763-6005-4214-A851-BE5119932B6B

Bekijk voor het echte waterval geweld de video

Heerlijk gegeten en op naar Haci van Free Tur operator (zit hier 5 minuten vandaan, ideaal) om een nieuwe excursie te boeken voor maandag. Wilde eerst kijken of deze touroperator ook waarmaakte wat hij beloofde maar deze excursie was perfect. Hou goed rekening met Cindy en spreekt Nederlands. Inmiddels ook al praktische vragen bij hem kunnen stellen (winkel en wassen). Super fijn. In hotel zijn ze ook heel behulpzaam maar vragen in je eigen moedertaal is toch fijner.

Het “probleem” met het regelen van gemalen eten heb ik opgelost met een briefje in het Turks met het verzoek om de maaltijd te blenderen. Maar dan moeten ze het handschrift van de schrijver wel kunnen lezen😂