Dag 15: Jeepsafari Kanyon

25 mei 2019 - Güzeloba Mahallesi, Turkije

We waren bij Free Tour om een excursie te boeken toen ik een sheet vond van Kanyon. Prachtige foto’s vanaf een enorme klif. Deze excursie zat niet in hun assortiment maar bij navraag was deze toch te boeken. Op de foto’s stonden ook rafting maar daar hadden we allen geen behoefte aan.

Om 9:00 uur zouden we (Zehna, Brian, Boyd en ik) opgehaald worden maar om 9:15 uur was er nog geen bus te bekennen. Er stond wel van alles daar maar we stonden op de afgesproken plek en waren nog niet aangesproken. Naar boven gelopen om via WhatsApp na te vragen waar de bus bleef. Dit ivm WiFi. Die bleek er al 15 min te staan maar niet waar ze anders stonden. Bij het inleveren van ons boeking papier was er verwarring. Bus was voor raften en niet voor jeep. Maar gelukkig kwam Alibaba van Free Tour al aangelopen en volgens mij zei hij dat we ergen afgezet moesten worden.

Aangekomen op de afgesproken plek stond alles in het teken van raften. Na een aantal keren, met handen en voeten, uitgelegd te hebben dat we niet wilde raften konden we in een de rode landrover stappen. Was een oud barrel maar de kussens zaten erg lekker. Als de remmen het dan ook nog maar doen is het helemaal perfect. Zonder enige communicatie van de chaffeur uit gingen we op weg. Eerst door het platteland en toen een berg op. De weg was goed geasfalteerd en druk bereden. Hoe langer we in de jeep zaten hoe dieper de afgrond. De chaffeur leek het ook een sport te vinden om de bochten zo wijd mogelijk te maken en lekker door te rijden. Ergens onderweg stopte hij nog om denk ik de weg te vragen. We verlieten de asfalt weg en kwamen op een gegeven moment uit bij een T-splitsing. Rechts was erg stijl naar beneden en links redelijk te doen. Al pratend in zichzelf was hij aan het bedenken welke kant hij op moest. Gelukkig koos hij voor de linker kant. Aan het einde van de weg was een soort parkeerplaats die vol stond met andere jeeps. Aldaar ging de chauffeur zoals het leek wederom de weg vragen. Er werd gewezen naar een bord, rode pijl en de jeep. De chauffeur kwam terug en gebaarde ons uit te stappen. We moesten te voet verder. Na een korte, maar steenrijke, wandeling kwamen we aan waar we voor geboekt hadden. Het uitzicht vanaf het Kanyon gebergte. Dit was echt prachtig. De chauffeur was hier duidelijk ook voor de eerste keer. Hij maakte net zoveel foto’s als wij. Ook zette we elkaar op de foto. Hierdoor ontdooide hij en zochten elke keer nieuwe perspectieven voor een mooi plaatje. Terug zijn we nog gestopt op diverse hotspots en we hebben zelfs gedrift door de rivier. Ook zagen we mensen te water gaan en raften. Na de tocht lekker  geluncht. We zatten ergens waar de veel rafters waren maar niet uit onze bus. Onze jeep chauffeur (hij bleek Nadig te heten) had al aangegeven dat hij niet eerder vertrok voor we in onze eigen bus zaten. Na een poosje vertrokken de rafters en bleven wij achter. Ineens hoorde we dat Nadig ons zou brengen naar de bus want die stond elders. Daar aangekomen bleken we bij het verkeerde Dallas bedrijf te staan. Je had er een stroom opwaarts en stroom afwaarts liggen. Liggen een paar km van elkaar vandaan. De jongens hadden met dit ritje het naar hun zin. Het gaspedaal werd even flink ingetrapt. Ik zat maar te hopen dat we heel aan zouden komen. Gelukkig deden we dat ook. Tot onze vreugde stond daar onze bus.

Het was een hele mooie dag. Prachtige natuur gezien. Soms heb ik echt een schietgebedje gedaan tijdens de tocht. 1 maal mis sturen of verkeerd remmen en het was gebeurd, naar mijn idee want de rest scheen daar helemaal geen last van te hebben.

CBFD5B6D-53AA-44B8-9277-809833B1DEE68D57BC19-10CA-474B-8834-67E6059620F77EB4E84D-2160-4CD9-A6DF-A5231A5B959B5C27EECC-DDAA-494C-B436-10CFC651FBBE

1EB821F4-B938-4C55-AFDC-EF808B01BDA0

3E2A5DAF-7F7C-4493-9A8A-5AA0082835944BF1A3FD-337A-432C-8887-38E95154F9B0446BD535-2640-4083-9A0D-45879619A74CA48FD956-9CD7-4AB3-B966-36D2A12ACEF3

5C02B7FE-120C-463D-8B67-81AE2F2EDAD8

Voor meer foto’s en video’s zie elders.